en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, juni 04, 2007

Vilda djur

I helgen var B och jag till Wild Animal Park i Escondido. Eftersom vi har årskort på San Diego Zoo och inträde + parkering vid Wild Animal Park ingår i det tänkte vi att det verkade kul att åka dit. Vädret var stålande och det var skönt som omväxling från det grå, fuktiga och svala vädret vid kusten. Vi hade tur med djuren också! Inhängnaderna är så stora att det inte alls är säkert att man får se alla djuren, men vi fick se i stort sett alla djuren. En av de häftigaste grejjerna var att se den vita sumatra tigern få mat. Han var faktiskt oväntat aktiv för att vara katt mitt i dagshettan. B fick se en noshörning båda trava och galoppera också, men jag missade det pga ett toabesök. På väg hem var jag så varm att jag bara längtade efter en glass och vi bestämde att vi skulle köpa glass och sedan ge oss av till strandet. Tyvärr var det minst 10 grader svalare, grått och lite smådimmigt vid kusten. Det känns väldigt konsigt att vädret är så enormt olika fastän det är så nära mellan ställena.

Inga kommentarer: