en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, juni 25, 2007

En elefant balanserade... *sjunger*

Känner mig som en uppblåst elefant som är trött, lite smått illamående och har huvudvärk. Det är inte rättvist, men det går över som tur är.

Idag har jag varit duktig. Jag har betalat hyran (viktigt om man vill bo kvar) samt läkar- och tandläkar räkningarna. Det känns bra. Inte så mycket för att det är så roligt att bli av med en massa pengar, men för att jag faktiskt tagit mig i kragen och gått igenom alla dokument från respektive mottagning och från försäkringsbolagen. Upptäckte att en betalning från ett försäkrinsbolag inte blivit registrerad, så jag ringde och kollade upp det och jodå, de hade fått en klump pengar efter att de skickat ut räkningen och jag skulle bara betala ca 60% av den räkning jag fått. Härligt!

Ikväll kommer C för att hälsa på. Hon har varit i Maryland på bröllop och avlutar resan med en vecka i SD. Hoppas hon kommer att gilla det.

Inga kommentarer: