en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, mars 21, 2007

Utmaning (1)

Jag har fått en utmaning från Sofia.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

EGENDOMLIGA SAKER:
1.
Jag gillar inte att prata i telefon med människor jag inte känner. Detta gäller alla från ytligt bekanta till kundtjänst på företag eller att ringa och beställa tid eller en pizza, och det kan faktiskt göra livet ganska besvärligt ibland. Jag kan göra ganska mycket för att få prata med någon öga mot öga istället för att behöva ringa, men allra helst emailar jag. Ja, och ska jag vara riktigt ärligt så gillar jag inte telefoner speciell mycket även när jag pratar med folk jag känner.
2. Jag kan bara fickparkera tillsammans med min kompis H. Jag är uppvuxen på landet och när jag gick i körskolan var vi tvungna att leta efter två bilar parkerade efter varandra för att en enda gång träna på att fickparkera och sedan den gången har jag inte riktigt övat. Jag var ju tvungen att göra det när jag fick RaBArber och vi bodde på Henriksdalsberget, men jag gillade det inte, och jag är tvungen att göra det här i San Diego också. Och jag suger. Verkligen!! Speciellt mycket suger jag när jag har sällskap - speciellt av B - för att jag blir nervös. Nu till det underliga. När min kompis H var här i vintras upptäckte jag att jag tillsammans med henne är ett ess på att fickparkera. Hon gick ut och sa hur långt det var kvar och vips så rattade jag in bilen i luckan. Hur enkelt som helst. Sen åkte H hem och nu suger jag lika mycket som vanligt.
3. Jag måste vänta tills filmen börjar innan jag får äta av mitt biogodis. Att äta av biogodiset under reklamen eller (otänkbart) innan man kommit i biosalongen gör mig nervös.

Så... det var del ett. De tre saker jag kommit på så här långt. Jag återkommer med tre saker till så snart jag kan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heh H-S, hoppas du har det bra i San Diego :) Halsningar M