en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, december 27, 2005

Vad händer idag?

Klockan är snart halv nio och jag sitter fortfarande hemma. Väntar på att V ska ringa och meddela om hon ska åka till jobbet eller inte. Senare idag ska hon på begravning och hon vet inte vilken policy hennes nya arbetsplats har angående begravningar - så hon vet inte om hon behöver jobba idag eller om hon kan vara ledig hela dagen. Hon skulle ringa så tidigt hon kunde och fråga, så jag hoppas hon hör av sig snart. Den själviska delen av mig hoppas jag att hon behöver åka till jobbet, för det betyder att jag får skjuts, men samtidigt hoppas jag, för hennes skull, att hon inte behöver jobba. Begravningar är jobbiga nog ändå. Iofs har jag sagt att jag ska vara ledig idag, men det var ju när jag fortfarande trodde jag skulle vara med L&C i Palm Springs idag. Nu är jag ju fortfarande här i San Diego och det finns egentligen ingen anledning till att jag inte skulle åka till jobbet (om man bortser från min ovilja att spendera 2 timmar på bussen för att ta mig till jobbet).

Inga kommentarer: