en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

torsdag, december 29, 2005

Billetardag

Har letat bil idag. Det går inte så bra. Känner mig mycket frustrerad och ibland är tårarna inte långt borta. Mannens entusiasm känns som ett hån (även om jag mycket väl inte menar att håna mig utan genuint tycker att det är kul att jaga bil) när det känns som jag har tagit mig vatten över huvudet. Tack och lov att C hjälper mig! Han tittar på ett oändligt antal annonser, hjälper mig leta, skjutsar och snackar med bilhandlare. Måste bjuda honom på middag när hela den här cirkusen är över. Det förtjänar han. Jag har ringt på så många annonser idag att jag tappat räkningen. Många bilar har redan varit sålda, andra har inte svarat, vissa är bortresta över nyår, andra har inte den info jag vill ha (ger de mig inte ett VIN köper jag inte deras bil, så är det bara!) och ska ringa tillbaka. Allt detta till trots har vi tittat på två bilar idag. En Saturn SC1 och en Toyota Corolla. Saturnen såg ut som den blivit stulen. Tändningslåset var helt manglat (men funkade). Den andra hade inte fått någon kärlek alls och var helt sliten, både inuti och utanpå. Suck! Båda två var hos bilhandlare. Dubbelsuck! Efter dagens övningar har jag dock definitivt kommit fram till att jag vill göra en privat affär. Amerikanska bilhandlare vill inget annat än att lura en stackas svensk flicka. De är onda! De har alla sålt sina själar till djävulen - det är jag säker på.

Fick skjuts av V till jobbet imorse, men hon slutate vid lunch så jag kunde inte åka med henne tillbaka hem. Så in i det längsta befarade jag att jag skulle behöva åka tåg och buss hem (vilket tar två timmar i runda slängar), men det visade sig att C känner en kille som jobbar på våningen ovanför oss som också bor i Hillcrest och som kunde tänka sig att ge mig skjuts hem! :) Toppen!

Inga kommentarer: