en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, december 31, 2005

Morgon!

Jag har sovit länge idag. Vaknade dock vid femtiden av att det var kallt, så jag satte på värmen i en timme ungefär. Hade svårt att somna om för så många tankar snurrade runt i huvudet. När jag väl sov drömde jag mardrömmar om att de som sålde bilen lurat mig och satt och gnuggade händerna över att jag köpt ett vrak. Hu!

Har käkad pseudo-svensk frukost: grovt rågbröd som jag hittade på Trader Joe's, leverkorv (leverpastejssubstitut, även om den är så mycket fetare än leverpastejen jag brukar köpa hemma) och sweet pickles (som liknar smörgåsgurka). Håller precis på att värma vatten till en andra kopp Darjeeling. Sen börjar det bli dags att ta itu med dagens praktiskt övningar - dvs ta reda på vad jag behöver göra för att registrera bilen på mig och fixa försäkring.

Inga kommentarer: