en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

tisdag, december 27, 2005

Tvättat för pengar

Idag har jag inte gjort mycket alls. Köpt kuvert så jag kan betala min hyra. Läst ut femte Harry Potter boken. Det var länge sedan jag läste de tidigare fyra, så det tog mig rätt lång tid att verkligen komma in i storyn. Dessutom tycker jag nog att inledningen var lite väl händelselös. Men det tog sig så småningom må jag säga. :) Har msn:at med min man och med J också. J var hemma hos sina föräldrar fortfarande. Mannen dillade en massa om bilar som vanligt, men jag orkade inte riktigt. Ska ta itu med det imorgon igen. Försökte faktiskt kolla lite bilar senare på kvällen, men internet la ner så jag gav upp. Hur som var det trevligt att prata med honom. Och att se honom! Måste verkligen skaffa webkamera jag också! Vi verkar i alla fall ha kommit överrens om att han ska komma och hälsa på mellan den 15:e och 27:e februari (ungefär). Ser fram emot det oerhört och så snart han bokat biljett kommer jag att börja nedräkningen!

När jag var och handlade passade jag på att växla 5 dollar till quarters också, så jag kan tvätta. Jag börjar få ont om strumpor. Mitt stumpbestånd var ganska litet när jag åkte, men det blev inte av att köpa nya. Nu har i alla fall typ fem par gått sönder medans jag har varit här, så det blir till att tvätta ofta (vilket blir dyrt när varje tvätt kostar $1,25 och torktumlaren kostar $1) eller köpa nya.

1 kommentar:

Fahle sa...

Hej där. Jo en webkamera är nästan ett måste om man har ett förhållande på distans. Det blev så mycket mer levande att prata med min S på Skype när jag även kunde se hennes ansikte. Så det rekomenderas skarpt.