en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, februari 21, 2009

Referensramar

I onsdags när jag var hos tandläkaren satt jag en stund och tittade ut genom det stora fönstret. Jag satt upprätt några minuter efter att hygienisten var klar, men innan tandläkaren kommit. Utanför såg jag människor gå förbi och bilar susade som pilar på vägen utanför. Det blåste lite och i vinden flög lätta vita saker förbi. Åh, tänkte jag, det verkar som det kommer att börjar snöa. En halv sekund senare kom jag på hur otroligt det var eftersom solen sken och det var strax under 20 grader ute. När jag tittade efter lite till, och tänkte lite på saken så kom jag fram till att det antagligen var vita blomblad som flög omkring. Om jag var uppvuxen här skulle jag säkert inte ens tänka tanken på snö. Det gör nog inte en äkta kalifornier.

Inga kommentarer: