en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

lördag, februari 07, 2009

Det där med överlägsen attityd

Ibland händer det att jag kommer till en skönhetsinrättning - tänk frisörsalong, manikyrist eller ett ställe för ansiktsbehandlingar - där de har en helt fantastiskt överlägsen attityd. Som att de redan från början vill visa mig att jag minnsann inte är fin/cool/snygg/... nog för deras ställe. Ibland räcker det inte med attityd och näsan-i-vädret hållning utan det hela följs upp med allehanda förolämpande frågor och kommentarer för att riktigt låta mig veta hur mycket bättre de är än jag. Varför frågar jag mig? För att det känns bra att vara lite bättre än andra? För att de inte vill ha kunder som faktiskt kommer tillbaka? För att de bara vill associeras med ett visst klientel och effektivt måste skrämma bort alla som inte är bra för deras image? Suck!

Tur att jag har hittat världens snällaste och coolaste frisör i alla fall.

Inga kommentarer: