en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, juni 22, 2008

Helg

Idag är det söndag. Klockan är ungefär halv nio på morgonen och jag behöver inte åka till jobbet idag.

Igår var det lördag. Då jobbade jag sju timmar. Det borde vara förbjudet att jobba så långa dagar när det faktiskt är helg. Men det hade kunnat vara värre - det hade kunnat bli mycket längre. Som tur var fungerade mitt experiment, vilket (1) känns bra, för jag har hållit på med det i totalt 5½ månad (3 månader vintern 2006-2007 och 2½ månad nu), (2) gjorde att jag kunde slänga ut ett experiment (som skulle göras om det jag avslutade igår inte funkade) och (3) ledde till att jag inte behöver jobba idag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer man på att flytta till san diego av alla ställen? :) :P

Hanna-Stina sa...

För att man får jobb, kanske?

Och förresten, varför inte flytta hit? Varmt och skönt, trevliga människor och massor av roliga saker att göra.