en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, april 09, 2008

Fläktjävel

För ett tag sedan blev gräsmattan utanför vårt hus (som vanligtvis inte alls ens är en gräsmatta utan en bit torr hård mark med några små gula grässtrån på) alldeles våt och mjuk. Jag antog ganska länge att det regnade om nätterna, men det visade sig att ålderdomshemmet intill hade en vattenläcka som förvandlade vår gräsplätt till ett träsk. Till följd av detta satte min hyresvärd (typ...) en fläkt mot ett "hål" i grunden till huset för att dra ut fukten. Fläkten står fortfarande där, nästan en vecka senare, och den gör att hela huset brummar väldigt högt. För att kunna få lite sömn har jag varje kväll satt på mig öronproppar, men natten till idag ramlade den högra ut och jag halvvaknade gång på gång. Det dummaste var att jag varje gång drömde att jag satte in ploppen igen och somnade om för att strax vakna till igen. Förhoppningsvis behöver den inte vara kvar så länge till och när de väl tar bort den blir det inte en dag för tidigt.

Inga kommentarer: