en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

måndag, mars 31, 2008

Spindelväktaren

Blev väckt mitt i natten av en katt som tydligen ville att jag skulle gå upp, för hon hade jamkonsert nedanför sängen. Därefter gick mannen upp och bökade runt i badrummet (som ligger i direkt anslutning till sovrummet) och till sist försökte katten upprepade gånger slicka på mina ögonlock med sin sandpapperstunga. Oj så svårt det är att sova när det är så mycket action på gång!! Till slut hade jag nästan sjunkit tillbaka in i sömnens värld när katten plötsligt spände hela sig och blev väldigt uppmärksam. Tre sekunder senare anföll hon sovrumsväggen. Det kan bara betyda en sak - SPINDEL! Så det var bara att studsa upp, få på sig glasögon, ropa på mannen och att med adrenalinet pumpande i ådrorna beväpna sig med en stor sudd toapapper (tur att badrummet ligger så nära sovrummet ändå) och ta itu med spindelkräket själv - eftersom mannen helt tappar sin reaktionsförmåga när han sover och inte ville inse vilken katastrof vi stod inför. Kissen är lite jobbig när hon jamar och gör sig till mitt i natten, men hon uppväger det genom att vara en väldigt bra spindelväktare.

Inga kommentarer: