en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, februari 22, 2008

Tankeföroreningar


Jag är inte speciellt intresserad av bilar. De är ganska bra att ha för att ta sig från punkt A till punkt B ibland, men ofta (i alla fall i Sverige) kan man komma ganska långt med tåg eller buss också. Min bättre hälft däreom har bilar på hjärnan. Utan problem, och utan att bli det minsta uttråkad, skulle han kunna prata om bilar 24 timmar om dygnet. Denna svada av bilinformation som min hjärna utsätts för har under de år vi varit tillsammans lämnat spår - som tankeföroreningar. Helt plötsligt kommer jag på mig själv med att observera någon minimal förändring som gjorts på någon bilmodell jag ser i trafiken, trots att jag är helt ensam. Kanske hjärntvätt skulle hjälpa?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att ha bilar som intresse är nog ganska bra ändå- det finns grejer som är mycket mycket mer skadliga för män... både fysiskt o psykiskt o ekonomiskt.

M

Hanna-Stina sa...

Hmm, jag tror poängen med mitt inlägg gick vilse nånstans. Han får vara hur intresserad av bilar han vill, bara jag slipper tänka på bilmodeller när jag är ensam. Jag vill tänka på någon jag är intresserad av istället. ;) Fast det är klart - rätt dyrt är det ju förstås när han vill ha en ny bil en gång i halvåret och tycker att en cab minsann är en mänsklig rättighet och borde upp på nån lämplig lista hos FN.