en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

söndag, juni 04, 2006

Blå skinka

Jag har en blå skinka. Eller kanske snarare lila. Det är beviset på att jag provade att surfa igår. Jag följde med J och N till Scripps Pier och blev instruerad. N var hygglig och lånade mig en av sina våtdräkter och även sin bräda (vi turades om). Himla schysst! Det var jättekul, men ganska svårt. Jag fick till ett par bra "åk" in till stranden på magen, och en gång hann jag nästan upp på knäna! Jag skulle gärna prova igen, för det var väldigt kul. Det enda som inte var så kul var just att i brädan slet sig i en våg och en av "fenorna" på undersidan skar mig på skinkan. Eftersom jag hade våtdräkt blev det dock inget skärsår utan bara ett rejält blåmärke.

Imorse passade jag på att gå ut på promenad innan det blev allt för varmt. Jag gick ett rejält varv i parken. När jag gick över 163:an såg jag de sista eftersläntrarna i maratonet och när jag kom tillbaka såg jag städningsbilarna som åkte och städade upp allt skräp efter loppet. Tur att det var en dimmig och molnig morgon så att det inte blev för varmt för det som sprang eller gick. (De som jag såg gick mest...) Senare under dagen sken det upp, men jag stannade ändå hemma och tvättade. Jag behövde verkligen tvätta. :) Nu är jag på jobbet, men ska förhoppningsvis inte stanna så himla länge. Om jag hinner ska jag ner till standen efteråt.

Inga kommentarer: