en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

fredag, december 30, 2005

Nu har jag köpt bil!

Jag var iväg och kollade på den där bilen. En tio år gammal Audi A4 som visserligen var ganska dyr, men inte hade gått så himla långt. Den var fin och röd och så välskött ut. Elektriskt allt - stolar, förnster, you name it. Jag provkörde och ville sedan ta den till en verkstad för pre-purchase inspection, men de hade redan stängt för dagen och öppnar inte igen förräns på tisdag. :( Och en tjej hade ringt och sagt att hon skulle komma med pengar och köpa bilen... Så efter att ha slagit en signal till min man så bestämde jag mig (eller kanske rättare sagt oss, eftersom det är mannens pengar också) för att köpa den. Det kändes bra att ta beslutet, men läskigt eftersom det rör sig om mycket pengar och jag egentligen inte vet ett smack om att köpa bil. Körde den hela vägen hem - lyckades tom stanna och tanka. Ska förhoppningsvis ta itu med en massa praktiskt detaljer imorgon. Det känns läskigt dock när jag inte vet hur saker och ting funkar. Men det löser sig nog. :)

Inga kommentarer: