en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, september 06, 2006

Onsdag - har halva arbetsveckan redan gått?

Igår efter lunch slog den till - tröttheten. Eftermiddagen släpade sig fram och jag vet att jag gjorde minst ett par fel för att hjärnan liksom stängde av sig mitt i jobbandet. :P Tyvärr kom jag inte iväg hemåt förräns runt halv sju, så det blev inte så mycket tid till att bara slappa igår kväll. Idag vet jag redan på förhand att det kommer att bli minst en 12-timmars arbetsdag och imorgon kommer jag (på grund av att vi bara har en bil) att komma till jobbet redan runt sex på morgonen. Jag bara måste få ta det lite lugnt i helgen!

B verkar gilla kursen. Läraren var tydligen bra och ämnena intressanta. Lagar och förordningar skiljer sig säkert en hel del från i Sverige.

4 kommentarer:

Anonym sa...

jag har fixat telefon hem... så jag kan ringa till dig för 0.15 kr

Anonym sa...

"Har bara en bil"... ;-) Lät lite lustigt bara, med tanke på att härhemma är det nog många som tycker det är lyxvarning om man äger mer än en. Fast tack och lov finns ju inte den svenska jantelagen där ni bor nu.

Anonym sa...

Förlåt, glömde underteckna föregående kommentar.

Hanna-Stina sa...

Ojojoj, i detta bilburna samhälle är det jättesvårt att klara sig utan bil. :( Himla tråkigt faktiskt. Och det får mig att längta efter Stockholms tunnelbana.