en svensk tjejs vardag i Americas Finest City

onsdag, maj 07, 2008

Attityder

Igår kväll var vi ute och åt middag med några vänner och gick sedan vidare till en bar. Jag valde att inte dricka alkohol, för jag körde (och vill till gymmet morgonen efter). När jag skjutsade hem våra vänner kritiserades mitt vägval högljutt från baksätet med argumentet att det finns så mycket poliser på de stora gatorna och att det är bättre att ta de små gatorna så vi inte blir haffade för rattfylla. Trots att jag ett par gånger förklarade att det starkaste jag druckit under kvällen är grönt thé fortsatte protesterna då och då. Man kan ju bara ana vad personen som klagade är van vid.

1 kommentar:

Anonym sa...

He he he...."In Vino Veritas" ;-)
Paket med månskensstig har kommit.
Man tackar varmt. Skickar nåt tillbaka om ett tag när B´s inköp till dej börjar sina.